چرا باید سایت داشته باشیم؟مزایای داشتن سایت چیست؟

در دنیایی که اینترنت و کامپیوتر حرف اول را میزند، دلیل داشتن یک وب سایت کاملا مشهود است. عصر، عصر رقابت و گستردگی کسب و کار میباشد و اگر شما هم بخواهید گام به گام با رقبای کاری خود پیش بروید میبایست وب سایت خود را همین حالا راه اندازی و یا آن را گسترش دهید.

در سال های اخیر با همه گیری بیماری کرونا و تعطیلی مراکز اداری و تجاری، ضربه سنگینی به صنف های کاری مختلف زده شد. اما در این میان بسیاری از کسب و کارهایی که از قبل وب سایت داشتن، با قدرت به فروش خود ادامه دادند و جز ضربه ای کوچک، متحمل خسارت دیگری نشدند. کرونا نمونه واضح در رابطه با اهمیت وب سایت و یا هر نوع شبکه مجازی دیگر بود.

البته ناگفته نماند که اولویت وب سایت با شبکه های مجازی هم فرق دارد. چرا که اعتبار وبسایت از دیگر شبکه های اجتماعی بیشتر است. شاید برای شما هم جالب باشد بدانید اولین وب سایت به سال 1991 یعنی 32 سال پیش بون هیچ جشن و سر و صدایی راه اندازی شد! وب سایتی با کدهای ساده HTML  ، که در آن زبان یک نوع زبان طراحی وب سایت که ساختار ساده‌ای به وب سایت می‌داد ، شامل سرتیتر، پاراگراف و توانایی پیوند دادن به آدرس‌های دیگر از طریق ابرپیوند. این روش نوین به کاربران این امکان را می داد که به سادگی با یک مرورگر ، صفحه‌های پیوند خود را باز کنند.

 

مزایای داشتن یک وب سایت حرفه ای در کرج

 

1- سایت همیشه در دسترس است

با اطمینان به اینکه اینترنت در کل جهان هیچ وقت قطع نشده و نخواهد شد، سایت در کرج همیشه در دسترس خواهد بود. شما صاحب هر کسب و کاری در کرج هم که باشید قاعدتا نمیتوانید 24ساعته درب فروشگاه یا شرکت خود را به روی مشتریان و همگان باز نگه دارید . و حتی اگر شما هم بتوانید باز بگذارید مشتریانتان در آن ساعات در منزل خود در حال استراحت هستند و نمیتوانند به سراغ شما بیایند. وقتی سایت دارید، در کل 24 در دسترس برای مخاطبین خود در سراسر دنیا هستید و آیا شک دارید که این یک برگه برنده برای شما محسوب میشود؟

با نداشتن وب سایت تجاری برای کسب و کار خود، به رقبای آنلاین خود برتری می دهید. اگر شما یک وب سایت ندارید، رقبای شما احتمالاً خواهند داشت. بنابراین، مشتریان بالقوه شما اصلاً نمی دانند که تجارت شما وجود دارد. نداشتن حضور آنلاین به این معنی است که فرصت های ارزشمندی را برای به دست آوردن مشتریان جدید از دست می دهید و در خط مقدم ذهن آنها قرار می گیرید. رقابت شما نباید این مزیت آنلاین را در بازار آنلاین بسیار رقابتی به دست آورد.

2- وب سایت کسب و کار شما را معتبرتر میکند

شما هر شبکه مجازی دیگری هم که داشته باشید، اعتبار سایت را به شما نخواهد داد. وب سایت داشتن شما را در چشم مخاطبینتان معتبرتر جلوه میکند.

3- با کمک وب سایت بیشتر دیده شوید

شکی در این مساله نیست که اگر شما سایت داشته باشید، در چشم مخاطب بیشتر دیده خواهید شد و روز به روز مخاطبین بیشتری به شما اضافه خواهد شد. اگر بتوانید بر روی سئو سایت کرج هم کار کنید که دیگر نورعلانور خواهد شد، چرا که وقتی مخاطبینی جدید که در اینترنت شما را نمیشناسند و کلمه کلیدی متناسب با وب سایت شما را در اینترنت جستجو میکنند وقتی سئو خوبی زیر نظر سئوکار کرج گرفته باشید، با جستجو آن کلمه، مخاطب بی شک وی به وب سایت شما مراجعه خواهد کرد و به اینصورت یک مشتری جدید به سیستم شما اضافه خواهید داشت…..

4 – وب سایت شعبه دوم کسب و کار شما میباشد

راه اندازی فروشگاه و یا شعبه دوم دفتر کاری همیشه هم کار آسانی نیست و چه بسا بسیار پر هزینه خواهد بود. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید با کمترین هزینه شعبه دوم کسب و کارتان را راه اندازی نمایید بهترین پیشنهاد ما به شما راه اندازی وب سایت است. سایت حرفه ای در کرج همان شعبه ای است که همیشه آنلاین و فعال است و  روز به روز هم مشتری جدید وارد آن میشوند

 

5- با داشتن وب سایت ایمیل سازمانی برای کسب و کارتان خواهید داشت

بهتر است مراودات و تعاملات کاری خود را با ایمیل سازمانی انجام دهید. ایمیلی که تحت عنوان info@seositekaraj.ir است. وقتی شما وب سایت در کرج و دامنه دارید،  دیگر جالب و حرفه ای نیست با gmail یا yahoo ایمیل هایتان را ارسال فرمایید. براحتی میتوانید صاحب یک ایمیل سازمانی شوید که مجدد به اعتبار کسب و کارتان هم می افزاید.

6- سریعترین راه ارتباطی با تمامی مشتریان

فرض کنید یک اطلاع رسانی سراسری دارید یا برای مثال یک تعطیلی یکباره برای شما پیش آمده که میبایست مخاطبینتان از آن باخبر باشند یا یک تخفیف ویژه برای مشتریان خود در نظر گرفته اید، برای اطلاع رسانی و دسترسی سریع و راحت به مخاطبینتان میتوانید از طریق وب سایت اقدام فرمایید و در کنرترین زمان ممکن تمامی مشتریان از اطلاع رسانی شما باخبر شوند

 

7- هزینه ها را کاهش می دهد

علاوه بر نمایش اطلاعات، می‌توانید از وب‌سایت خود برای فروش مستقیم کالاها و خدمات به مصرف‌کنندگان نیز استفاده کنید، در برخی موارد نیاز به استفاده از فروشگاه‌های «آجر و ملات» که شامل هزینه‌های عملیاتی زیادی هستند (دستمزد کارکنان، اجاره، خدمات آب و برق) را از بین می‌برد. حذف این سربارها همچنین به شما این امکان را می دهد که قیمت های خود را کاهش دهید و به کسب و کار خود مزیت رقابتی واقعی بدهد. همچنین می تواند به صورت داخلی در کسب و کار شما استفاده شود. آیا خبری دارید که بخواهید با همکاران به اشتراک بگذارید یا اطلاعات مهمی دارید که توسط مدیریت قابل دسترسی باشد؟ داشتن یک وب سایت داخلی می تواند زمان زیادی را برای شما صرفه جویی کند زیرا هر چیزی که نیاز دارید یک مکان است و در هر زمان می توان به آن دسترسی داشت.

همچنین برخلاف روزهای اولیه اینترنت، برای ایجاد یک وب سایت با ظاهر چشمگیر برای کسب و کار خود، نیازی به دانستن کد کامپیوتر یا HTML ندارید. ساخت یک وب سایت اکنون هم مقرون به صرفه و هم ساده است. برای یک سرمایه گذاری نسبتاً متوسط، شرکت های طراحی وب می توانند تمام جزئیات فنی را برای شما انجام دهند. فرض کنید با مایکروسافت ورد آشنا هستید و در فیس بوک پست می گذارید. در این صورت، می توانید به راحتی وب سایت خود را با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس به روز کنید.

8-اعتبار
در دنیای مدرن امروزی، این انتظار وجود دارد که هر شرکت معتبری به نوعی حضور آنلاین داشته باشد. مشتریان بالقوه به احتمال زیاد به هر کسب و کاری که شماره تلفن یا آدرس فیزیکی ندارد بی اعتماد خواهند شد و همین امر را می توان در مورد نداشتن وب سایت و آدرس ایمیل نیز گفت. اینها ابزارهای مفیدی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم در مورد کسب و کار شما با مشتریان و پاسخ به همه چیزهایی هستند که ممکن است داشته باشند. علاوه بر این، داشتن یک وب‌سایت با کیفیت خوب و استفاده آسان باعث می‌شود مشتریان با استفاده از خدمات شما احساس راحتی کنند، زیرا تصور می‌کنند می‌توانند انتظار تجربه مثبت یکسانی را در همه زمینه‌های کسب‌وکار شما داشته باشند.
9-گسترش بازار
از آنجایی که سایت شما برای همه در سراسر جهان قابل دسترسی است، توانایی عبور از موانع جغرافیایی هرگز از این آسان تر نبوده است. هر کسی، از هر کشوری، می تواند شرکت شما را پیدا کند و به همین دلیل، اکنون یک مشتری بالقوه است.به طور کلی وب سایت ها راه های بسیار خوبی برای جذب سرمایه گذاران بالقوه به کسب و کار شما هستند. این نشان می دهد که شرکت شما در مورد چه چیزی است، چه چیزی به دست آورده است، و چه چیزی می تواند در آینده به دست آورد.
10- بینش مصرف کننده
ابزارهای تحلیلی به شما این امکان را می‌دهند که مشخص کنید مشتری معمولی شما چه کسی است، چگونه شما را پیدا کرده است، چه چیزی را دوست دارد، و کسب و کار خود را برای به حداکثر رساندن خرید از طریق سایت خود تطبیق دهید. طیف متنوعی از داده‌های موجود همچنین می‌تواند به شما در درک بهتر نحوه تأثیر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی بر برند شما کمک کند و حتی می‌تواند فرصت‌هایی را برای تغییر جنبه‌های آفلاین کسب‌وکارتان مانند زمان افتتاح شعب، تبلیغات و محدوده‌های محصول برجسته کند.
11- تبلیغات
ابزارهایی مانند Google AdWords یا تبلیغات در فیس بوک به شما این قدرت را می دهد که با دقت و اطمینان بسیار بیشتری نسبت به روش های سنتی تبلیغات آفلاین به مشتریان دسترسی پیدا کنید. سئو و تبلیغات آنلاین راه بسیار خوبی برای کمک به افزایش آگاهی هستند، اگر به درستی انجام شود، ترافیک وب سایت شما افزایش می یابد. اولین شرکتی باشید که یک مشتری جدید بالقوه هنگام جستجوی آنلاین یک محصول یا خدمات خاص می بیند و از صفحه تماس وب سایت یا ویژگی های تجارت الکترونیکی خود استفاده کنید تا خرید یک محصول یا یافتن یک فروشگاه خرده فروشی را آسان تر از همیشه کنید.

با استفاده از صفحه تماس وب‌سایت یا ویژگی‌های تجارت الکترونیک، می‌توانید خرید یک محصول یا یافتن یک فروشگاه خرده‌فروشی را آسان‌تر از همیشه کنید. سئو سایت کرج و تبلیغات آنلاین نیز راه های بسیار خوبی برای کمک به ایجاد آگاهی از برند هستند.

12- رقبای آنلاین
اگر وب‌سایتی ندارید، به احتمال زیاد رقیب شما این کار را خواهد کرد، این بدان معناست که شما  مشتریان جدید را از دست می‌دهید و می‌توانید در خط مقدم ذهن آنها باشید. بسیار مهم است که هیچ فرصتی از دست نرود و با رقابت به دست نیاید.
13- خدمات مشتری آنلاین
وب سایت ها راه آسان تری برای رسیدگی به خدمات مشتری ارائه می دهند. با ارائه پاسخ به سوالات متداول در بخش پرسش‌های متداول (سوالات متداول) می‌توانید هزینه‌های خدمات مشتری را کاهش دهید و در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید و همچنین اطلاعات بسیار بیشتری را ارائه دهید. این همچنین به این معنی است که مشتریان می توانند بلافاصله پاسخ دریافت کنند و باعث صرفه جویی در زمان می شود که به تشویق روابط مثبت مشتری در دراز مدت کمک می کند. این می تواند برای شما مفید باشد، تمام بازخوردهای مثبت را می توان در یک گواهینامه بارگذاری کرد، مشتریان شما خوشحال هستند که چرا آن را نشان ندهید؟!
14-فرصت رشد
وب‌سایت‌ها، به طور کلی، راه‌های بسیار خوبی برای ارائه مکانی هستند که سرمایه‌گذاران بالقوه می‌توانند به آن مراجعه کنند. این نشان می دهد که شرکت شما در مورد چه چیزی است، چه چیزی به دست آورده است و چه چیزی می تواند در آینده به دست آورد.

 

15- در هزینه چاپ صرفه جویی کنید

کاتالوگ ها و بروشورهای چاپ شده همچنان می توانند در موقعیت های فروش مفید باشند. اما اگر اطلاعات محصول تغییر کند چه؟ تغییرات مکرر اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که شما فروشنده محصولات تولید شده توسط سایر مشاغل هستید. بسیار ساده تر است که تمام اطلاعات مرتبط را در وب سایت خود داشته باشید، جایی که ویرایش و بازبینی آن بسیار ارزان تر خواهد بود. ترکیبی از مواد چاپی و بازاریابی اینترنتی مقرون به صرفه ترین راه رو به جلو است.

 

16-کارکنان جدید را جذب کنید

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک زمان کمی برای گذراندن فرآیند سنتی یافتن و استخدام کارمندان جدید دارند. داشتن یک وب سایت می تواند به طور قابل توجهی فرآیند را ساده کند. در سایت خود یک صفحه وب «کارها» یا «فرصت های شغلی» ایجاد کنید. به جای صرف وقت برای استخدام کارمندان یا صرف هزینه برای قرار دادن لیست ها در وب سایت های شغلی، از افراد بالقوه شغلی استفاده کنید که به سراغ شما بیایند.

 

17- خدمات بهتر به مشتریان

یکی دیگر از مزایای داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما ارائه خدمات بهتر به مشتریان است. به عنوان مثال، می‌توانید به سؤالات رایج در بخش سؤالات متداول (سوالات متداول) پاسخ دهید. به این ترتیب، می توانید اطلاعات دقیق تری را بدون صرف وقت ارزشمند خود ارائه دهید.

 

18- مشتریان آگاه تر

به دنبال موارد فوق، کارکنان زمان کمتری را صرف توضیح اصول اولیه یک محصول یا خدمات برای پرس و جو از مشتریان می کنند. اگر آنها در فروشگاه شما نیستند، می توانید در صورت داشتن هرگونه سؤال اضافی، آنها را مستقیماً به وب سایت خود معرفی کنید.

 

19- ایجاد فرصت های فروش جدید

اگر کسب و کار شما محصولاتی را می فروشد که می توان آنها را از طریق پست تحویل داد، اکنون زمان خوبی برای شروع فروش آنلاین است. سرمایه گذاری در بخش خرید و پرداخت آنلاین وب سایت خود را در نظر بگیرید. ممکن است بتوانید به مجموعه کاملا جدیدی از مشتریان دست یابید که در نزدیکی مکان های خرده فروشی شما زندگی نمی کنند. بسته به ماهیت کسب و کارتان، ممکن است کل سیاره را به عنوان مشتریان بالقوه داشته باشید.

 

20-مشتریان محلی را هدف قرار دهید

اگر شما هم مثل من هستید، زمانی که می‌خواهید خرید خاصی انجام دهید، نزدیک‌ترین کسب‌وکارها را جستجو می‌کنید. به عنوان مثال، فرض کنید نیاز به کوتاه کردن مو دارید و محله را نمی شناسید. احتمالاً به صورت آنلاین می پرید و آرایشگاه ها یا آرایشگاه های اطراف را جستجو می کنید. اگر وب سایت شما در نتایج جستجوی محلی برای این نوع پرس و جوهای محلی نشان داده می شود، ممکن است کسب و کار بیشتری برای خود ایجاد کنید. ایجاد یک استراتژی برای رتبه بندی خوب برای کلمات کلیدی به عنوان بهینه سازی موتور جستجو یا سئو سایت کرج شناخته می شود.

علاوه بر جذب مشتریان بیشتر، سایت شما همچنین می تواند به ایجاد آگاهی از برند در مورد تجارت محلی شما در جامعه کمک کند.

 

21- یک لیست از مشتریانتان تهیه کنید

هنگامی که یک وب سایت ایجاد کردید، فرمی اضافه کنید تا افراد در لیست شما ثبت نام کنند. اکنون یک پایگاه داده از مشتریان بالقوه به راحتی قابل دسترسی هستید. طبق یک مطالعه، بازاریابی ایمیلی می تواند تا 40 برابر بیشتر از رسانه های اجتماعی در جذب مشتریان جدید موثر باشد.

نتیجه گیری

 

اگر شما هم کسب و کاری دارید که می‌ خواهید آن را توسعه دهید یا اگر ابتدای راه هستید و اصلا سایت هم ندارید و می‌ خواهید مسیر خود را به درستی و با اطمینان شروع کنید، در هر دو صورت طراحی سایت برای کسب و کار شما گامی مهم به حساب می‌آید که مسیر موفقیت را برای شما روشن‌ تر خواهد کرد. در این محتوا به شما گفتیم که چرا باید سایت بزنیم و هدف از داشتن وب سایت چیست؟ بنابراین اگر می خواهید در کارتان پیشرفت کنید هم اکنون دست به کار شوید و با کمک طراحی سایت در کرج ، کسب و کار خود را در اینترنت گسترش دهید.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن