گوگل همه ساله تکنیک ها و روش های سئوی سایت را آپدیت می کند و پیگیری این تغییرات برای یک متخصص سئو از اهمیت بالایی برخوردار است. به دلیل به روز شدن تکنیک های سئو، استفاده از روش های قدیمی برای تقویت سایت، شما را به نتیجه مطلوب نمی رساند و باید همواره از استراتژی های جدید و نو در این زمینه استفاده کنید. در این گزارش می خواهیم ببینیم جدیدترین تکنیک های سئو چیست و هر یک از آن ها چگونه به عنوان یک استراتژی برای پیشرفت سایت مورد استفاده قرار می گیرند.
Core web vitals
یکی از عباراتی که به کرات در میان تکنیک های حرفه ای سئو شنیده می شود، core web vitals است که به معنای هسته حیاتی گوگل شناخته می شود. در این تکنیک، مجموعه ای از معیارها مورد توجه قرار می گیرند که هدف همه آن ها اندازه گیری ثبات بصری و سرعت و پاسخگویی سایت شما است. برخی از معیارهای این تکنیک را در زیر مشاهده می کنید.
- معیار اندازه گیری lcp که سرعت صفحه سایت را اندازه گیری می کند. هر یک از صفحات برای بارگذاری حداقل 5.2 ثانیه زمان می برند.
- Fid یک معیار تعیین کننده برای اندازه گیری پاسخگویی سایت است که اغلب 100 ثانیه اندازه گیری می شود.
- Cls نیز ثبات المان های تصویری را اندازه گیری کرده و میزان تغییر چیدمان صفحات سایت شما را تعیین می کند.
برای اندازه گیری هر یک از این معیارها، ابزارهای متعددی وجود دارند و هر یک از آن ها به حفظ این استراتژی در سیستم گوگل کمک می کنند. برای آشنایی با سئو حرفه ای سایت باید از این ابزارها استفاده کنید.
Featured snippets
Featured snippets در سال 2022 به یکی از مهمترین روش های سئو سایت تبدیل شده است. در این استراتژی کاربران می توانند، بخشی از محتوای مورد نیاز خود را در سایت مربوطه در بالای صفحه جست و جو مشاهده کنند و به این ترتیب بدون نیاز به سر زدن به سایت، پاسخ خود را دریافت می کنند. این قابلیت هوشمند، نظر و توجه کاربران را جلب می کند و آسیبی برای نرخ کلیک و معیارهای دیگر سئوی سایت نخواهد داشت.
E-A-T
یکی از جدیدترین تکنیک های سئو سال 2022، معیارهای مربوط به اندازه گیری شهرت برند شما در سیستم جست و جوگر گوگل است. سایت هایی که اعتبار بیشتری دارند، اغلب بیشتر مورد توجه گوگل قرار می گیرند. به همین خاطر احتمال قرار گرفتن سایت های نامعتبر در صفحه اول سایت کاهش می یابد.
تولید محتوای یونیک و جدید
یکی از روش های سئو سایت 2022، که از زمان های گذشته نیز مورد توجه متخصصین سئو بوده، در نظر گرفتن کیفیت محتوایی سایت است. بسیاری از متخصصین سئو، انقدر درگیر جزییات سایت و تنظیمات فنی آن می شوند که اهمیت تولید محتوای باکیفیت و جذاب برای مخاطب را به کل نادیده می گیرند. در طول هر روز تعداد بالایی از محتواهای نوشتاری، تصویری و… وارد دنیای وب می شوند و در صورتی که شما محتوای به روز و جدیدی برای مخاطب خود در نظر نگیرید، بدون شک رقبا شما را شکست خواهند داد.
به همین خاطر یکی از مهمترین عواملا بهینه سازی سئوی سایت، استمرار در تولید محتوای جدید است. با انتشار محتوای جدید، گوگل صفحات شما را سریع تر ایندکس کرده و به این ترتیب رتبه های بهتری دریافت می کنید. همچنین این مسئله در میزان بازدید سایت شما نیز تاثیر گذار است. زمانی که مخاطبین به دنبال پاسخ یک سوال می گردند، اغلب به به روز بودن مطالب و پاسخ سوالشان در وب سایت های مختلف توجه می کنند. این مسئله اهمیت استفاده از محتوای به روز را روشن تر می کند.
آپدیت مطالب قدیمی
اغلب علاقه مندان به این حوزه، در رابطه با این که تکنیک های سئو چیست و چه تنظیمات فنی ای در این راستا اعمال می شوند، سوالاتی می پرسند. در این زمینه کمتر کسی به به روز کردن مطالب اهمیت می دهد! محتوایی که پیش تر در سایت شما منتشر شده، قابلیت تغییر دارد و با به روز شدن اطلاعات در جهان پیرامون، تغییر می کند. به همین خاطر شما نیز باید این تغییرات را در سایت خود اعمال کنید. این تکنیک های حرفه ای سئو به استفاده از لینک های داخلی و خارجی جدید نیز کمک می کند.
با به روز کردن صفحات قدیمی و استفاده از لینک های داخلی جدید در آن ها، گوگل صفحات شما را سریع تر ایندکس کرده و رتبه بالاتری به صفحه شما می دهد. این مسئله حتی در تجربه کاربری سایت شما نیز تاثیر گذار خواهد بود و این عامل را بهبود می بخشد.
تمرکز بیشتر در تجربه کاربری
در مبحث آشنایی با سئو، در نظر گرفتن تجربه ای که کاربر در حین بازدید از سایت شما به دست می آورد نیز بسیار مهم تلقی می شود. در سئوی مدرن، هر تکنیک یا استراترژی که به بهبود تجربه کاربری مخاطبین کمک کند، مورد توجه قرار می گیرد. به علاوه این مسئله در رابطه با موتورهای جست و جوی گوگل و رتبه ای که در نهایت در آن به دست می آورید نیز تاثیر گذار خواهد بود؛ چرا که گوگل دائما نرخ پرش، مدت زمان ماندن کاربر در صفحات سایت و… را مورد بررسی قرار می دهد. این روش های سئو سایت با چند تجزیه و تحلیل ساده قابل استفاده خواهند بود:
- ویژگی های تعاملی سایت؛ در وهله اول باید ویژگی های تعاملی سایت را مورد بررسی قرار دهید. باید دید آیا سایت شما قابلیت وادار کردن کاربران به تعامل کاربران را دارد یا خیر؛
- توجه به ناوبری سایت نیز یک مسئله مهم است. این تکنیک های حرفه ای سئو به شما کمک می کند که دسترسی کاربران به بخش های دیگر سایت را میسر می کنید.
- در نظر گرفتن سازگاری صفحات سایت با تلفن همراه نیز بسیار مهم است و در میان این تکنیک ها دسته بندی می شود.
Passage ranking
این تکنیک سئو، به گوگل کمک می کند که تنها به یک صفحه از سایت شما رتبه دهی شود. این باعث می شود که دسترسی مخاطبین به قسمت های مختلف سایت شما ساده تر شود. برای استفاده از این قابلیت در میان تکنیک های سئو سایت کرج باید حتما به نگارش شفاف صفحات سایت خود توجه داشته باشید.
جست و جوی بصری
برای آشنایی با سئو سایت در کرج باید حتما به محتوای صوتی و تصویری بارگذاری شده در آن توجه داشته باشید. به همین خاطر در سال 2022 الگوریتمی ارائه شده که به جست و جوی بصری در وب سایت ها تاکید دارد. جست و جوی تصویری در برنامه هایی مانند پینترست رواج دارد. اما هنوز در میان همه مردم عمومیت پیدا نکرده است. برای استفاده از این روش های سئو سایت باید به کیفیت تصاویر و محتوای بصری خود توجه داشته باشید. همچنین بسیاری از متخصصین سئو، یک صفحه در برنامه پینترست می سازند و تقویم محتوایی مخصوص سایت خود را در این بخش به کار می برند.
جمع بندی
در این گزارش به دنبال جواب یک سوال پر تکرار گشتیم؛ جدیدترین تکنیک های سئو چیست؛ هر چقدر هم که سیستم سایت خود را آپدیت و به روز رسانی کنید، باز هم گوگل قابلیت های جدیدتر و برنامه های به روزتری برای اداره سایت ها و صفحات مجازی ارائه می دهد. در طول هر سال سئو و قوانین مربوط به آن کامل و کامل تر می شود و متخصصین سایت ها و کسب و کارهای آنلاین را وادار می کند، خود را با ویژگی های جدید سایت تطابق دهند. قوانین سئوی سایت کرج در وقت و زمان شما برای رشد وپیشرفت سایت صرفه جویی کرده و این فرایند را ساده تر می کند.